Dişi sivrisineklerin kanadını kıracak açıklama

Amerikan PNAS dergisindeki araştırmaya imza atan bilim adamları Deng hummasının yayılmaması için hastalığı bulaştıran dişi sivrisineklerin uçamaz hale getirilmesiyle etkin olacağını ortaya koydu.
Deng hummasının yayılmaması için hastalığı bulaştıran dişi sivrisineklerin uçamaz hale getirilebileceği bildirildi.

Amerikan PNAS dergisindeki araştırmaya imza atan bilim adamları, her yıl 60-100 milyon kişiyi etkileyen, 20 bin kişinin ölümüne neden olan hastalığın yayılmasını önlemek amacıyla riskli bölgelere genetiği değiştirilerek uçamaz hale getirilen sivrisineklerin yumurtasının bırakılabileceğini, yumurtadan çıkan dişi sivrisineklerin uçamayacağını, böylece hastalığın yayılmasının önüne geçilebileceğini belirtti.

Uçabilen erkek sivrisineklerin ise "uçamama geni" taşıyacağı ve uçabilen sivrisineklerle çiftleştiğinde bu genin yavrulara geçeceği, zamanla uçamayan sivrisineklerin sayısının artacağı vurgulandı.

Araştırma deng hummasına yol açan sivrisinekler üzerinde yapılsa da bilim adamları, bu yöntemin sıtma ya da Nil hummasını bulaştıran sivrisineklere de uygulanabileceğine dikkati çekti.

Sivrisineklerin böcek öldürücülere dirençli hale gelmesi nedeniyle bilim adamları hastalıkla mücadele için yeni bir yöntem bulmaya çalışıyor.

Araştırma, Fransız "Le Nouvel Observateur" dergisinde de yer alıyor.

AA